Regulamin sklepu Secret Allure
Niniejszy Regulamin zawiera zasady funkcjonowania sklepu www.secretallure.pl. Znajdą Państwo tutaj w szczególności informacje o zasadach składania zamówienia, ofercie, prawie do odstąpienia od umowy oraz odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową.
§1
Definicje
Sklep – sklep internetowy znajdujący się pod adresem www.secretallure.pl.
Sprzedawca – (JDG) Kamil Hejna prowadzący działalność gospodarczą pod firmą HEKAMO Kamil Hejna, adres: ul. Śliska 19A/1, 61-369 Poznań (który to adres stanowi także adres do doręczeń), wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 7842416934, REGON: 541654547, adres e-mail: kontakt.hekamo@gmail.com, nr tel. +48 789-254-539.
Klient – osoba fizyczna zawierająca Umowę ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. Klientem może być wyłącznie osoba, która w chwili składania zamówienia ukończyła 18 lat.
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem może być wyłącznie osoba, która w chwili składania zamówienia ukończyła 18 lat.
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego. Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może być wyłącznie osoba, która w chwili składania zamówienia ukończyła 18 lat.
Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem, a w razie udostępnienia także innym sposobem uwierzytelnienia, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, przypisany do danego Klienta, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o jego zamówieniach i płatnościach. Konto umożliwia Klientowi korzystanie z funkcjonalności Sklepu po zalogowaniu, w szczególności składanie zamówień, śledzenie ich statusu, dostęp do historii zakupów oraz edycję danych.
Umowa – Umowa zawierana na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem za pośrednictwem Sklepu, w szczególności:
-
w przypadku rzeczy fizycznych – umowa sprzedaży,
-
w przypadku usług – umowa o świadczenie usług,
Towar – rzecz fizyczna lub usługa, która stanowi przedmiot umowy zawieranej ze Sprzedawcą.
Użytkownik – odbiorca świadczonych przez Sprzedawcę usług.
Usługa świadczona drogą elektroniczną - wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Użytkownika, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. - Prawo komunikacji elektronicznej.
§2
Postanowienia wstępne
-
Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu oraz zasady i tryb zawierania Umów za pośrednictwem Sklepu.
-
Regulamin jest dostępny w sposób nieprzerwany na stronie internetowej Sklepu w sposób umożliwiający jego pobranie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
-
Korzystanie z funkcjonalności Sklepu, w tym zawieraniu Umów ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu, standardowego systemu operacyjnego, dostępu do przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript oraz niezbędne pliki cookies, a także posiadania aktywnego adresu poczty elektronicznej.
-
Informacje o Towarach podane na stronie internetowej Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
-
W przypadku ogłoszenia obniżenia ceny towaru, Sprzedawca informuje o najniższej cenie z okresu 30 dni przed obniżką ceny, zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług.
-
Cena towaru brutto zawierająca podatek VAT podana jest na stronie Sklepu. Ceny towarów nie zawierają kosztów dostawy, które każdorazowo wskazane są w procesie składania Zamówienia.
-
Specyfika każdego Towaru oraz jego cechy charakterystyczne znajdują się w opisach Towaru w Sklepie.
§3
Dokonywanie zakupów w Sklepie
-
Zawarcie Umowy ze Sprzedawcą nie wymaga rejestracji bądź zalogowania do Konta.
-
Celem złożenia zamówienia Użytkownik zobowiązany jest:
-
dodać wybrane Towary do koszyka,
-
uzupełnić pola formularza zamówienia oznaczone jako obowiązkowe,
-
wyrazić wymagane zgody, w szczególności zaakceptować regulamin oraz politykę prywatności Sklepu.
-
Zamówienie zostaje złożone po kliknięciu przycisku kończącego zamówienie oznaczonego treścią „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub innym równoważnym jednoznacznym sformułowaniem. Składając zamówienie, Klient oświadcza, że ma ukończone 18 lat.
-
Do momentu kliknięcia przycisku kończącego zamówienie, Użytkownik ma możliwość modyfikacji zamówienia lub podanych danych.
-
Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazanej przez Użytkownika w procesie zamówienia. Potwierdzenie otrzymania zamówienia oznacza jednocześnie jego przyjęcie przez Sprzedawcę.
-
Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej Użytkownika wiadomości o przyjęciu zamówienia do realizacji.
-
Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie treści zawieranej Umowy następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu oraz przesłanie w wiadomości e-mail. Treść Umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności danych wpisanych w formularzu zamówienia. W takiej sytuacji Sklep niezwłocznie skontaktuje się z Klientem.
§4
Dostawa i płatności
-
Dostawa Towaru dostępna jest na terytorium Polski. Wysyłka do innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej jest możliwa po indywidualnych ustaleniach ze Sprzedawcą.
-
Zamówienia są pakowane w neutralne opakowania, bez oznaczeń umożliwiających identyfikację Sklepu lub charakteru przesyłki. Na etykiecie nadawczej podawane są neutralne dane nadawcy (Sprzedawcy).
-
Użytkownik ma do wyboru formy dostawy wskazane w procesie składania zamówienia, tj.: przesyłkę kurierską:
-
na wskazany adres;
-
do punktu odbioru.
-
Dostawa Towaru jest odpłatna, chyba że Umowa stanowi inaczej. Koszty dostawy Towaru bądź informacja o ich braku są wskazywane Użytkownikowi na stronie Sklepu lub w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Użytkownika woli związania się Umową. W uzasadnionych przypadkach Sklep może wysłać przesyłki oddzielnie w ramach jednego zamówienia, bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Klienta.
-
Termin dostawy Towaru do Klienta wynosi do 7 dni roboczych, chyba że w opisie danego Towaru lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin. W przypadku w którym zamawiane Towary mają podany różny czas dostawy, zastosowanie znajduje termin podany dla Towaru o najdłuższym czasie dostawy.
-
Wskazane powyżej terminy liczone są od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę lub – w razie niedokonania płatności bądź odrzucenia płatności przy składaniu zamówienia - od dnia otrzymania płatności przez Sprzedawcę.
-
W Sklepie honorowane są formy płatności dostępne w procesie składania zamówienia, obejmujące w szczególności przelew tradycyjny oraz płatności elektroniczne.
-
Z tytułu Umowy Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności:
-
Płatność elektroniczna za pośrednictwem bramki płatniczej PayU obsługiwanej przez spółkę PayU spółka akcyjna z siedzibą w Poznaniu (60-166) przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000274399, NIP: 7792308495, REGON: 30052344400000. Regulamin PayU dostępny jest pod adresem: https://poland.payu.com/wp-content/uploads/sites/14/2020/03/Regulamin_systemu_PayU_3.pdf;
-
Płatności elektroniczne za pośrednictwem Przelewy24, którego operatorem jest spółka PayPro S.A. w Poznaniu 60-198 Poznań ul. Pastelowa 8, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935. Regulamin Przelewy24 dostępny jest pod adresem: https://www.przelewy24.pl/regulamin.
-
W przypadku wyboru przez Klienta płatności elektronicznych, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 5 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Po tym terminie zamówienie może zostać anulowane.
-
Klient wyraża zgodę na wysyłkę faktury w formie elektronicznej.
§5
Niezgodność towaru z umową; reklamacje
-
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą o prawach konsumenta.
-
Sprzedawca niniejszym informuje o przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za zgodność świadczenia z umową. Konsument ma prawo skorzystać z gwarancji, o ile została udzielona.
-
Przed złożeniem reklamacji i wysyłką Towaru do Sprzedawcy, Klient jest proszony o kontakt telefoniczny pod numerem +48 789-254-539 lub za pomocą wiadomości elektronicznej na adres: kontakt.hekamo@gmail.com ze Sprzedawcą celem przyśpieszenia postępowania reklamacyjnego i rozwiązania problemu.
-
Adres korespondencyjny właściwy do reklamacji oraz adres do zwrotu towaru to: ul. Śliska 19A/1, 61-369 Poznań.
-
Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność oraz przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
-
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
-
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
-
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
-
Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta towar na swój koszt. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
-
W określonych w ustawie o prawach konsumenta przypadkach Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. W szczególności dotyczy to sytuacji w której Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności towaru z Umową lub nie doprowadził do zgodności towaru z Umową.
-
Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
-
W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
-
Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
-
Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
-
Domniemywa się, że brak zgodności towaru z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z Umową.
-
Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
-
W przypadku, gdy na towar została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie towaru w Sklepie.
-
Prawa z tytułu niezgodności towaru z umową przysługują Konsumentowi oraz przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
§6
Prawo do odstąpienia od umowy
-
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie Towaru. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (HEKAMO Kamil Hejna, ul. Śliska 19A/1, 61-369 Poznań, +48 789-254-539, adres e-mail: kontakt.hekamo@gmail.com) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład wypełnienie formularza odstąpienia od umowy będącego załącznikiem nr 1 lub pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
-
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
W przypadku odstąpienia od niniejszej Umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej Umowy.
-
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
-
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej
-
Zwrotu Towaru należy dokonywać na adres: HEKAMO Kamil Hejna, ul. Śliska 19A/1, 61-369 Poznań.
-
Proszę odesłać lub przekazać nam Towar niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
-
Będą Państwo musieli ponieść wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
-
Odpowiadają Państwo za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
-
Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu m.in. do umowy:
-
w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-
w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
§7
Świadczenie usług drogą elektroniczną
-
Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w zakresie wynikającym z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się do usunięcia w rozsądnym terminie wszelkich nieprawidłowości zgłoszonych przez Użytkowników przy użyciu Danych Sprzedawcy.
-
Nieodpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę to:
-
możliwość założenia konta w Sklepie,
-
możliwość zawarcia umowy ze Sprzedawcą drogą elektroniczną,
-
możliwość otrzymywania newslettera (w przypadku umożliwienia zapisu na newsletter na stronie Sklepu)
-
Założenie konta odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego lub, w przypadku udostępnienia takiej możliwości, poprzez zaznaczenie stosownej zgody w procesie składania zamówienia. Z chwilą dokonania skutecznej rejestracji konta w Sklepie, na czas nieokreślony zostaje zawarta nieodpłatna umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.
-
Użytkownik może w każdym czasie usunąć konto w panelu klienta lub przesłać żądanie usunięcia na adres e-mailowy Sklepu.
-
Na koncie klienta przechowywane są informacje dotyczące danych Użytkownika i złożonych zamówień. W przypadku usunięcia konta, Sprzedawca będzie przechowywał informacje o złożonych zamówieniach do czasu upływu przedawnienia możliwych roszczeń wynikających z konkretnego stosunku prawnego lub przez cały czas funkcjonowania Sklepu – chyba, że Użytkownik sprzeciwi się przechowywaniu tych informacji, a Sprzedawca nie będzie miał nadrzędnego prawnie uzasadnionego interesu w ich przechowywaniu.
-
Zapis na newsletter może być dokonany poprzez przesłanie wypełnionego formularza zapisu do newslettera lub zaznaczenie zgody w procesie składania zamówienia. W przypadku skutecznego zapisu na newsletter, Sprzedawca świadczy usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Użytkownikowi wiadomości e-mail, które zawierają informacje o produktach, promocjach lub usługach Sprzedawcy. Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować z otrzymywania newslettera klikając w przycisk służący rezygnacji zawarty w wiadomości e-mail lub przesyłając rezygnację na adres mailowy Sklepu.
-
W przypadku chęci złożenia reklamacji, Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem sklepu.
-
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji dotyczącej działania Sklepu w terminie do 14 dni. Użytkownik jest proszony o przesłanie reklamacji na adres e-mail Sprzedawcy.
-
Treści zawarte w newsletterze podlegają ochronie praw autorskich. Zakazane jest ich kopiowanie, utrwalanie, rozpowszechnianie bez zgody Sprzedawcy.
-
Konsument może odstąpić od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny, przekazując informację Sprzedawcy. Niezależnie od tego, Użytkownik może w każdej chwili złożyć oświadczenie o rezygnacji ze świadczonych usług.
§8
Ochrona danych osobowych
-
Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
-
Zasady przetwarzania danych osobowych ich odbiorców oraz praw Klienta zawarte zostały w Polityce Prywatności Sklepu.
§9
Postanowienia końcowe
-
Wszelkie prawa do Sklepu oraz oferowanych towarów, w tym prawa własności intelektualnej, majątkowe i osobiste prawa autorskie należą do Sprzedawcy. Bez zgody Sprzedawcy, nie jest możliwe m.in. powielanie, przerabianie treści oferowanych przez Sprzedawcę.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie z istotnych przyczyn, takich jak np. zmiana oferty, zmiana przepisów prawa. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji. O zmianie regulaminu zarejestrowani Użytkownicy zostaną poinformowani za pomocą wiadomości e-mail z 14 dniowym wyprzedzeniem.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmieniania cen towarów oraz promocji bez uszczerbku dla umów zawartych przed tymi zmianami.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
-
Żadne z postanowień Regulaminu nie służy ograniczeniu praw konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta, gwarantowanych przez ustawę o prawach konsumenta oraz inne obowiązujące akty prawne.
-
W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie.
-
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość, przykładowo:
-
zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu,
-
zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
-
skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
-
Więcej szczegółowych informacji znajduje się na stronie: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
Wzór oświadczenia dotyczącego reklamacji oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy – skorzystanie z poniższych wzorów nie jest obowiązkowe, a jedynie rekomendowane.
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU SKLEPU INTERNETOWEGO
Miejscowość, data
Imię, nazwisko
Adres konsumenta
Nr. zamówienia
Do
Kamil Hejna
prowadzący działalność gospodarczą
pod firmą
HEKAMO Kamil Hejna
ul. Śliska 19A/1
61-369 Poznań
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta odstępuję od umowy nr ...................., zawartej dnia .................... dotyczącej zakupu towaru ……………………………………………
Proszę o zwrot kwoty ……………… na nr rachunku bankowego:
……………………………………………………………………………………………………………
…………………...............................
podpis konsumenta
ZAŁĄCZNIK NR 2 DO REGULAMINU SKLEPU INTERNETOWEGO
Miejscowość, data
Imię, nazwisko
Adres konsumenta
Nr. zamówienia
Do
Kamil Hejna
prowadzący działalność gospodarczą
pod firmą
HEKAMO Kamil Hejna
ul. Śliska 19A/1
61-369 Poznań
FORMULARZ REKLAMACJI PRODUKTU
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ……………. towar jest niezgodny z umową (wadliwy). Wada polega na ……………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Numer zamówienia (dostępny po zalogowaniu lub w wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie) …………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wada została stwierdzona w dniu ……………………….. . Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta:
• żądam nieodpłatnej naprawy towaru
• żądam wymiany towaru na nowy
W przypadkach określonych w przepisach:
• składam oświadczenie o obniżeniu ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: ………) zł,
• składam oświadczenie o odstąpieniu od umowy
proszę o zwrot podanej kwoty na konto ………………………………………………………………………
/przekazem pocztowym na mój adres ……………………………………………………....
…………………...............................
podpis konsumenta